Septembar je mesec novih početaka, stoga predstavlja i idealan trenutak za kreiranje mreže profesionalaca, investitora i klijenata. Nakon tri plodonosna B2B (Business to business) događaja, časopisi Arhitekta, Inženjer, Materijali i Koncept organizovali su čitavu radnu nedelju poslovnih susreta kako bi posetioci bili u toku sa inovativnim materijalima, proizvodima i rešenjima.
Petodnevni događaj je održan je u periodu od 5.-9. septembra i okupio je 19 kompanija, lidera na polju arhitekture, građevinarstva, dizajna i opremanja enterijera. Ovoga puta ograničeni broj zvanica se našao u prostorijama Impact Hub-a, u Makedonskoj ulici br. 21 u Beogradu. Programi su počinjali od 16 časova, a nakon predavanja odvojeno je vreme za networking i osveženje. Medijski partner susreta je Daibau Srbija, deo globalne Daibau grupacije čija digitalna platforma povezuje pojedince, kompanije i institucije sa građevinskim firmama.
Kreiranje mreže profesionalaca
Kao i svaki put do sada, organizator i osnivač časopisa Vuk Dimitrijević je svečano otvorio događaj obrativši se svim prisutnima, nakon čega je usledio niz predavanja. Predstavnici kompanija dobili su prostor da profesionalcima iz oblasti arhitekture, građevine i enterijera prezentuju svoje proizvode i usluge, kao i mogućnosti koje njihovi proizvodi pružaju za unapređenje poslovanja u nekoj od navedenih oblasti.
Prvi dan posvećen građevinarstvu
Događaj su 5. septembra otvorili stručnjaci iz kompanija Lafarge, Xella, Fragmat i Belmont okupljeni oko tema iz oblasti građevinarstva i niskogradnje.
Lafarge Srbija deo je Holcim Grupe, formirane u julu 2021. godine transformacijom LafargeHolcim Grupe, koja je 2015. objedinila dva svetska lidera u oblasti građevinskih materijala: francuske kompanije Lafarge i švajcarskog Holcim-a. Delatnost Lafarge-a u Srbiji odvija se u fabrici cementa u Beočinu i više fabrika betona na teritoriji Srbije, a od jula 2022. godine kroz akviziciju kompanije Teko Mining i kamenoloma Podbukovi, svojoj integrisanoj ponudi dodali su i agregate, asfalt i proizvodnju filera, što će biti velika podrška razvoju infrastrukture u Srbiji.
Xella Srbija je deo međunarodne nemačke kompanije Xella Group, koja svoje poslovanje u Srbiji započinje 2005. godine nakon uspešne privatizacije preduzeća Kolubara Gasbeton.Sa 95 pogona u 20 zemalja i organizovanom prodajom u više od 25 zemalja, Xella je jedan od svetskih lidera u građevinskoj industriji. Xella Srbija d.o.o. od 2006. godine proizvodi i prodaje najkvalitetniji zidni građevinski materijal pod imenom YTONG, a nešto kasnije upotpunjuje svoju paletu proizvoda sa Multipor i Silka brendovima.
Fragmat d.o.o. Šid privredno društvo za proizvodnju hidro i termo izolacionih materijala, od 2005.godine deo sistema FRAGMAT iz Ljubljane. Povoljan geografski položaj, kao i znanje i iskustvo sistema FRAGMAT na području termo i hidro izolacija, doprineli su da FRAGMAT S postane vodeća fabrika u proizvodnji hidroizolaconih materijala na bazi modifikovanog bitumena, bitumenskih emulzija, polimerbitumena za puteve i hidroizolacija mostovnih objekata, kao i termoizolaconih materijala na bazi ekspandiranog polistirena (EPS).
Belmont inženiring d.o.o. prezentovao je svoju misiju – pronalaženje odgovarajućih rešenja za njihove klijente. U početnoj fazi projekta oni pružaju efikasno planiranje u korišćenju geotekstila, geosintetike i geoarmiranja. Proizvodi koje nude izrađeni su isključivo od visokokvalitetnih i kvalitetno kontrolisanih sirovina, proizvedenih na osnovu višegodišnjeg iskustva i referenci. Na osnovu stečenog iskustva osmišljavaju najpogodnija rešenja za svoje klijente.
Drugi dan – arhitektura u fokusu
Drugi dan događaja, 6. septembar, bio je okupiran temama iz oblasti arhitekture koje su prezentovali stručnjaci iz kompanija Radin AG, Somfy, Premier parket i Manufaktura stil.
Radin AG bavi se inženjerskom geodezijom i nudi usluge geodetskog premera i ozakonjenja, fotogrametrije i 3d modelovanja. Ističe da principe svog poslovanja zasniva na poverenju, pouzdanosti i preciznosti. U skladu sa tim, stručni tim raspolaže najsavremenijom geodetskom opremom koja dodatno poboljšava kvalitet usluga. Kao glavni adut ističu iskustvo koje su sticali više od 30 godina.
Somfy – od prvog motora za roletne do smart home rešenja, ova kompanija je provela proteklih 50 godina pomažući i olakšavajući život milionima korisnika širom sveta. Uvođenjem tihih i povezanih motora, mobilnih aplikacija za jednostavno upravljanje domom i pametnih rešenja koja mogu bezbedno da komuniciraju jedni sa drugima, njihovi timovi stručnjaka grade domove budućnosti. Centar za istraživanje i razvoj je već odobrio, preko 2.000 patenata zato Somfi može garantovati efikasne i dugotrajne proizvode.
Premier parket čini tim strastvenih dizajnera enterijera i inženjera sa preko 15 godina iskustva. Deklarisali su se kao kompanija posvećena ponudi ručno rađenih unikatnih proizvoda sa posebnim fokusom na dizajnirane podove. Stručni kadar je potpuno posvećen kreiranju jedinstvenih dizajnerskih podova koji inspirišu. Njihov glavni cilj je ponuditi jedinstven enterijer sa dizajniranim podovima inspirisanim klijentima, te i onim najzahtevnijim nude podove potpuno jedinstvenog personalizovanog dizajna.
Manufaktura stil iz Niša se bavi izradom i izgradnjom bazena, kako betonskih skimerskih tako i plažnih bazena. Pored toga ova firma pruža podršku, i bavi se svim vezano za bazene uključujući distribuciju dodatne opreme, ali i pružanja usluga održavaja. U njihovoj ponudi nalaze se najrazličitiji oblici, vrste i boje završnih obloga, kao i mogućnost ugradnje dodataka u vidu masažera i sistema koji omogućavaju plivanje u mestu, čineći bazene relativno malih dimenzija idealnim mestom za rekreaciju. Sve prema želji i volji klijenata.
Treći dan – inovacije u enterijeru
Treći dan događaja, 7. septembar, fokusiran je na inovacije u oblasti enterijera, o njima su ovog puta govorile kompanije Blum, Tis Ivanjica kao distibuter brenda Abet Laminati, Linea Čačak i Hicad.
Blum nudi okove za nameštaj za bolji stambeni kvalitet. U ponudi su i celi sistemi preklopnih frontova, šarki, elemenata na izvlačenje i pocket sistemi za nameštaj kao i odgovarajuće usluge i pomoćni elementi za obradu. Zahvaljujući raznovrsnoj ponudi moguće je realizovati najkreativnije ideje. Nude sve za otvaranje i zatvaranje preklopnih frontova, elemenata na izvlačenje i vrata. Odgovarajuće tehnologije kretanja čine ove elemente još komfornijim te podržavaju klijente u njihovom svakodnevnom radu sa prilagođenim uslugama i pomoćnim elementima za obradu.
Abet Laminati brend je osnovan krajem 1950-ih, danas je jedan od vodećih svetskih proizvođača dekorativnih laminata. Godinama, Abet Laminati je sarađivao sa vrhunskim dizajnerima. Zahvaljujući tim saradnjama kompanija je dala veliki doprinos razvoju dizajna. Najbolji primeri su Alchimia i Memphis, sa kraja sedamdesetih i početka osamdesetih godina dvadesetog veka. Ove kulturne pojave duboko su obeležile međunarodni dizajn i postale veoma važan instrument za promociju slogana „Made in Italy“ širom sveta. Distributer ovog brenda je renomirana kompanija TIS d.o.o. Ivanjica.
Linea Čačak je porodična firma sa dugogodišnjom tradicijom usmerenom zadovoljavanju potreba potrošača za kvalitetnim i funkcionalnim proizvodima vezanim za enterijer. Osnovana je 1989. godine. Osnivači firme, planiranom i odgovornom poslovnom politikom, postepeno i sigurnim koracima su povećavali svoju prisutnost na lokalnom tržištu. Danas, firma LINEA svojim klijentima nudi, preko 10000 artikala – okova i galanterija za nameštaj, poznatih svetskih proizvodjača. Danas su lider na regionalnom trzištu u ovoj oblasti.
HiCad je predstavio svoju misiju – bavljenje distribucijom softvera, obukom, izdavačkom delatnošću, implementacaijom kao i izradom softvera. Idejni tvorac Ivan Hajzer je nakon što se istakao u popularizaciji Iii uvođenju savremenih alata za projektovanje, izdao veliki broj priručnika i organizovao brojne obuke, odlučio da pokrene kompaniju HiCad. Fokus je na uvođenju legalnih softvera u arhitektonsku i građevinsku struku, kao osnova dugoročnog razvoja i prosperiteta. Njihova vizija je da budu vodeći provajderi BIM informacionih tehnologija za region.
Četvrti dan – priča o materijalima
Četvrti dan (8. Septembar) imao je za temu materijale, a novitete na ovom polju industrije prikazali su nam JAF d.o.o., Lunos, Enroll i Decor Foil.
JAF d.o.o.– 1948. godine osnovana je kompanija Josefa i Antonije Frischeis u Stockerau. Uz doslednost, blizinu tržišta i veliko lično zalaganje položili su kamen temeljac na kojem se kompanija od lokalnog distributera drveta razvila u međunarodnu grupaciju JAF: ona je danas prisutna na 59 lokacija u 18 zemalja Srednje Evrope i vodeći je veletrgovac za drvo i drvne materijale.
Lunos d.o.o. se bavi isključivo kontrolisanim provetravanjem. Nudi inovativne, efikasne i proverene ventilacione sisteme, koje obezbeđuju sigurnu, ekonomičnu i zdravu kulturu življenja, a takođe su trajno rešenje za sve probleme sa pojavom suvišne vlage i buđi. Ekskluzivni su zastupnik nemačkog proizvodjača decentralizovanih sistema za kontrolisanu ventilaciju LUNOS Lüftungstechnik GmbH.
Enroll je ovlašćeni distributer za 3M komercijalnu grafiku, SloanLED, G.O.Q. LED i OLFA u Srbiji. Specijalizovani smo za prodaju proizvoda za komercijalnu grafiku kao što su folije za štampu, car wrap folije, folije za kontrolu sunčeve svetlosti; materijala za izradu svetlećih reklama – aluminijumski profili i LED osvetljenje. Njihovi najreprezentativniji proizvodi su 3M folije: folije za arhitekturni dizajn, folije za vozila, folije za zaštitu od sunca i dekoraciju prozora i stakla i folije za štampu.
Decor Foil d.o.o. se bavi prodajom kvalitetnih 3D PVC folija kao i 2D CLPL folija koje imaju široku primenu u industriji nameštaja, služe za oblaganje medijapana i izradu kuhinjskih elemenata, kupatilskih elemenata, dnevnih soba, vrata i još mnogo toga. Sve folije su sa sertifikatima “metal free” sa kojima može da se konkuriše na tenderima ukoliko postoje uslovi za to.
Peti dan rezervisan za enterijer
Poslednji dan (9. septembar) ispunjen je u inovacijama u oblasti opremanja enterijera, za čije prezentovanje su bile zadužene kompanije Mara Home, Intra Lighting i DremCo.
Mara Home nudi pregršt ekskluzivnih brendova za opremanje kako stambenih, tako i poslovnih prostora, kao i poseban program za opremanje hotela. Detaljno je predstavio širok asortiman zavesa, podnih obloga, tepiha, tapeta, mebl štofova… sve sa potpisom najpoznatijih dizajnera i arhitekata.
Intra Lighting se vodi konceptom “Svetlo gde vam treba, kada vam treba, i koliko god vam treba”. Njihov fokus je na svakodnevnom traganju za novim, estetski i funkcionalno poboljšanim rešenjima osvetljenja kako bi najboljim rasvetnim instrumentima pomogli dizajnerima u osmišljavanju nezaboravnih prostora.
DremCo je porodična kompanija koja je još pre više od petnaest godina prepoznala vrednost odmora i zdravog sna. Vođeni misijom da obezbede najbolji način regeneracije tokom noći, prepoznali su vrhunski kvalitet premium brenda dušeka Tempur i postali njegovi uvoznici na teritoriji Srbije i Crne Gore. Njihovim sloganom “Ne odustajte od svojih snova” završen je septembarski B2B događaj.
Zajedništvo je preduslov za dobre projekte
Na kraju svakog dana, učesnici događaja imali su priliku da, zajedno sa predavačima razmene lične stavove i postave pitanja, te rezimiraju sve izrečeno. Pokrenuta diskusija spontano se nastavila i u neformalnoj atmosferi na priređenom koktelu. Svi okupljeni su još jednom dokazali da je za dobre projekte neophodna jaka zajednica profesionalaca, stoga se radujemo svakom narednom događaju, a novi trodnevni B2B skup je već zakazan i održaće se u periodu od 31. oktobra do 2. novembra 2022.