Promenite jezik: English
Poručite svoj primerak:  Časopis Arhitekta »
Promenite jezik: English

Internet portal Idealni Dom je imao čast da prisustvuje jednom od značajnijih događaja, koji se održavao u srcu Londona u okviru London dizajn festivala, od 19. do 27. septembra 2015.  godine. Poziv je stigao od renomirane i svetski poznate kompanije Hansgrohe.

Hansgrohe ima dugu tradiciju, koja prati trendove iz godine u godinu u proizvodnji sanitarija za kupatila i kuhinje i koja odgovara svim zahtevima „razmaženih“ kupaca u prepoznavanju kvaliteta.

Osnivač Idealnog Doma, Vuk Dimitrijević prisustvovao je prezentaciji novog proizvoda, koji je predstavio marku Axor, nešto luksuznije dizajnirane modele od onoga što nudi Hansgrohe. Axor One, kako su ga nazvali direktor Filip Grohe i dizajneri koji su radili na najnovijem modelu Edvard Barber i Džej Osgerbi, spada u najluksuznija dizajnerska dostignuća koja prate kako estetiku, tako kvalitet i funkcionalnost.

Lepota Axor One-a je prikazana u jednostavnom dizajnu i lakoći korišćenja, koja je namenjena svima sa instančanim ukusom.

Filip Grohe je ekskluzivno za Idealni dom izdvojio svoje vreme i odgovorio na naša pitanja. Drago nam je što možemo našim čitaocima da prenesemo delić atmosfere iz Londona, intervju sa gospodinom Filipom, zanimljivosti o bezvremenskoj kompaniji Hansgrohe i šta nudi novi proizvod Axor One.

Axor-One-dodir-luksuza-u-srcu-Londona-Philippe-Grohe
Filip Grohe

1. Kompanija Hansgrohe ima dugu tradiciju. Koja je tajna vašeg uspeha?

Mislim da je to mešavina ukorenjenih tradicija (naše 114-godišnje iskustvo u radu sa vodom, istorija našeg dizajna duga skoro 50 godina i naša nemačka kultura inženjeringa), kao i naš entuzijazam za razvoj novih tehnologija koje proizvode najbolje tuševe i slavine na svetu.

2. Recite nam ukratko kako je sve počelo u porodici Hans Grohe. Koji su ključni momenti u razvoju porodičnog biznisa – od Vašeg dede preko Vašeg oca, pa do danas?

Moj deda, Hans Grohe, započeo je biznis 1901. godine ovde u malom gradu Šiltah (Schiltach) u oblasti Švarcvald. Sve je počelo sa tri zaposlena – danas imamo skoro 4.000 zaposlenih koji dizajniraju kupatila širom sveta. Tokom istorije našeg poslovanja uvek smo bili i uvek ćemo biti usredsređeni na razvoj inovativnih proizvoda koji imaju blag uticaj na životnu sredinu.

Rekao bih da je naše najveće dostignuće godinama bilo naše aktivno učešće u preobražaju kupatila iz puke uslužne prostorije u centar blagostanja i relaksacije. Naši proizvodi su godinama poznati po svom izuzetnom dizajnu – počelo je sa mojim ocem, Klausom Groheom, koji je počeo da radi sa Hartmutom Eslingerom (osnivač „frog“ dizajna) 1967. godine. Klaus je uvek bio inženjer i izrađivao proizvode od lima a Hartmut je bio dizajner. Ta saradnja je rezultirala proizvodom Tribel 1972. godine, jednim od naših najlegendarnijih proizvoda do današnjeg dana. Tribel je bio prvi ručni tuš sa višestrukim raspršivanjem. Dostupan u raznim bojama i sa tri različita režima raspršivanja koji su se birali okretanjem glave tuša, Tribel je promenio dotadašnja mišljenja o ručnim tuševima. Dugogodišnje iskustvo nas je naučilo da kreativnost eksterno angažovanih saradnika donosi određenu svežinu našem radu. Stoga smo nastavili da radimo sa eksterno angažovanim dizajnerima jer smatramo da inspirišu našu kreativnost. Ako radimo na idejnom projektu sa dizajnerima iz Japana, na primer, oni nam donose veoma specifičnu viziju japanske kulture kupatila. Ne želim da propustim ovu vrstu saradnje, čak i ako je drugačija. Danas sarađujemo sa nekim od najpoznatijih svetskih arhitekata i dizajnera, uvek pomerajući granice industrijskog dizajna: na primer, sa Filipom Starkom i Duravitom smo uveli revoluciju u dizajn kupatila 1994. godine sa Salon d’Eau: po prvi put se kupatilo počelo smatrati centrom blagostanja a ne pukom uslužnom prostorijom. 2014. godine je slavina za mešanje vode u providnom lavabou Axor Starck V oživela ideju mog oca da doživi jedinstveni intenzitet vode kod kuće – njegovo stakleno telo i cev otvorena na gornjem delu nam je omogućila da doživimo jedinstvenu snagu vode kroz vrtlog kada je mešalica u upotrebi.

3. Kako sarađujete sa bratom dok upravljate brendovima Hansgrohe i Axor? Da li svaki od vas ima svoje funkcije?

Ričard i ja smo odgovorni za dva zasebna brenda kompanije, tako da nema previše preklapanja u našim poslovima; Ričard takođe obavlja i veoma važne dužnosti zamenika generalnog direktora kompanije.

4. Kako uspevate da pratite aktuelne trendove i zadovoljite potrebe tržišta i potrošača?

Pre svega, mi se uzdržavamo od upotrebe izraza „praćenje trendova“ jer verujemo da smo sa brendom Axor postavili industrijske standarde i da inspirišemo kupce svojim proizvodima. Moj posao, koji smatram privilegijom, mi dozvoljava da veoma često putujem – provodim veći deo godine na važnim industrijskim događajima, sajmovima i izložbama dizajna. Upijam kreativnu energiju na takvim događajima u razgovorima sa arhitektama, dizajnerima i predstavnicima tržišta. Sve to donosim u Šiltah, a naši timovi koriste ove podatke za finalno kreiranje pravih proizvoda koji čine život u kupatilu i van njega boljim.

Axor-One-dodir-luksuza-u-srcu-Londona-Barber-Osgerby-Philippe-Grohe
Filip Grohe, Džej Osgerbi i Edvard Barber

 5. Šta je to što je od ključne važnosti za izbor partnera za dizajniranje brenda Axor?

Odluka o izboru partnera sa kojim radimo se zasniva na potencijalu za dugoročnu saradnju, vrednosti koju dizajner ili tim dizajnera mogu da dodaju proizvodu, međusobnom razumevanju i naravno poklapanju između vrste projekta koji želimo da razvijamo i partnera za dizajniranje proizvoda. Jedna od privilegija mog posla kao rukovodioca dizajnerskog brenda je pristup mreži kreativnih ljudi širom sveta. Od arhitekata do dizajnera enterijera i dizajnera proizvoda, uživam da pratim karijere renomiranih arhitekata, kao i dizajnera – „zvezda u usponu“.

6. Koji je glavni moto i šta je pokretačka snaga za brend Axor?

Ono što čini Axor posebnim je činjenica da mi ne radimo samo na proizvodu. Većina naših partnera u dizajniranju su arhitekte i dizajneri enterijera. Na primer, 2004. godine naš partner za dizajniranje više od 20 godina, Filip Stark, dizajnirao je Salon d’Eau za brend Axor, Duravit i Hoesch što je predstavljalo prekretnicu u preobražaju kupatila u životni prostor. Inspirisan ovim, brand Axor je razvio posebno holističko razumevanje kupatila koje obuhvata korišćenje prostora, vode, kao i različitih individualnih potreba ljudi. Slavine i tuševi koje izrađujemo pod brendom Axor odražavaju ovo razumevanje.

7. Koji su dalji planovi za budućnost; šta možemo očekivati?

Naša misija za budućnost je da nastavimo da proizvodimo predmete izuzetnog dizajna i visoke funkcionalne vrednosti sa naglaskom na održivosti. Želimo da nastavimo da ne mislimo samo na proizvode, već i na njihovu interakciju sa prostorom i ljudskim bićem.

8. Šta je novo kod Axor One i koliko vremena je uloženo u njegov dizajn i izradu?

Saradnjom sa dizajnerima Edvardom Barberom i Džej Osgerbi smo pre četiri godine počeli da transformišemo ideju centralnog kontrolnog tuš elementa u angažovani, intuitivan, ali čisto mehanički interfejs. Axor One omogućava savršenu kontrolu tuš rešenja sa svim funkcijama (volumen i temperatura) usredsređenih samo na jedan kontrolni elemenat. Ovo modernizuje kako izgled, tako i funkcionalnost kupatila – sa monolitnom ali mekom formom, Axor One omogućava novu prostranost prilikom tuširanja. Lopatice srazmernih dimenzija regulišu gornje, ručne ili bočne mlazeve jednostavnim pritiskom uz pomoć prsta, rukom ili laktom. Rukovanje tušem je stoga direktno, jednostavno i intuitivno. U osnovi proizvoda je Select tehnologija, čiji je princip zasnovan na pritisku, pre nego na okretu.

©2020 Arhitekta | Sva prava zadržana.
Svako kopiranje sadržaja bez dozvole je zabranjeno i kažnjivo po zakonu o autorskim pravima.